Welkom op Palmenhof!
Leren op eigen tempo
Kinderen met persoonlijke aandacht en doelgericht begeleiden in hun ontwikkeling binnen een prettige omgeving, dat is de missie van Palmenhof. Op school hebben wij 3 units: unit 1/2, unit 3/4/5 en unit 6/7/8. Wij gaan uit van de manier waarop kinderen leren en passen hier waar mogelijk ons onderwijs op aan. Door op deze manier te werken worden kinderen aangesproken op hun eigen ontwikkeling en tempo.
Door ons hechte en enthousiaste team voelt ieder kind zich bij ons gezien.
Kleinschaligheid
Een ander onderscheidend vermogen van onze school is de kleinschaligheid. Bij ons is er ruimte om plezier te hebben. Het is dan ook ons streven om aan het einde van de dag, ieder kind met een lach op zijn of haar gezicht naar huis te laten gaan, waarbij er veel is geleerd in een fijne leeromgeving. Palmenhof is een rustige en veilige basis voor de kinderen bij ons op school. Door ons hechte en enthousiaste team voelt ieder kind zich bij ons gezien. Ook de ouders betrekken we veel in de samenwerking.
Buitenlessen en veel aandacht voor natuur en milieu
Binnen ons lesprogramma nemen de buitenlessen en aandacht voor natuur en milieu een belangrijke plek in. Zo werken wij iedere week met de kinderen in onze eigen moestuin en zijn er verschillende projecten rondom natuur en milieu, zoals 'De week van de schooltuin' en de buitenlesdag. Op basisschool Palmenhof vinden wij dat schooltuinieren bijdraagt aan de ontwikkeling van het kind, het leren, het samenwerken en gezond leren eten. Door het werken in onze schoolmoestuin leren de kinderen niet alleen met hun hoofd, maar ook met hun handen. Er zijn actieve moestuinouders die het team hierbij ondersteunen. Hier hebben we zelfs het Hoftuinplan voor gemaakt. Hierin wordt beschreven wanneer er gezaaid en geoogst moet worden, welke spullen we hiervoor nodig hebben en hoe we hier uiteindelijk samen met alle kinderen, de juffen en de meesters van kunnen eten.
Als team krijgen we ook scholing van IVN Natuureducatie
met als onderwerp ‘Je buitenruimte als rijke leeromgeving’. We gaan dus
gericht aan de slag om het schoolplein en de omgeving nog meer bij ons
onderwijs te betrekken. Deze kennis zetten we dan ook actief in bij onze buitenlessen.